پروژه, وبلاگ

KPIs و اهمیت آن

Data Trend and KPIs
Rate this post

KPIs و اهمیت آن

(Key Performance Indicator) KPI یک مقدار قابل اندازه گیری است که نشان می‌دهد چطور یک شرکت و سازمان به طور موثر در حال دستیابی به اهداف اصلی خود می‌باشد. KPI کمک می‌کند تا شرکتها و سازمانها روند پیشرفت‌شان را به کمک داده‌ها دنبال کنند. این می‌تواند صاحبان کسب و کار را در برنامه ریزی، مدیریت و تصمیم گیری های مهم یاری دهد.

مشخصه‌های مهم KPIs:

  • قابلیت اندازه گیری
  • مشخص
  • محدود به زمان
  • قابل انجام و اجرا

انواع KPIs:

  • Financial KPIs اندازه گیری سود، ضرر و دیگر جنبه‌های مالی
  • Customer KPIs مثل رضایت مشتریان و نرخ رویگردانی مشتریان
  • Operational KPIs دنبال کردن روند کارایی و تاثیر روندهای شغلی
  • Sales & Marketing KPIs سنجش عملکرد فروش و فعالیتهای بازار مثل رشد فروش، ترافیک وب سایت و …
  • HR KPIs تمرکز روی عملکرد کارکنان، مرخصی‌ها و بازنشستگی و …
  • Project Management KPIs دنبال کردن میزان موفقیت پروژه‌ها مثل میزان تکمیل پروژه، بودجه پروژه و …

 

تا اینجا می‌توان به درک اولیه از KPIs و اهمیت آن پی برد. با توجه به انواع KPIs می‌توان درک کرد که آنالیز داده‌های KPIs بسیار با اهمیت است. همچنین داشبوردهایی که امروزه جایگزین روشهایی مثل کدنویسی مستقیم و صرف شده‌اند.

لذا شرکتها، سازمانها و کسب و کارها به‌طور کلی می‌توانند از KPIs و گزارش‌ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

در ادامه قصد داریم بیشتر درباره روشها و داشبوردهای کار با KPIs صحبت کنیم..

اگر برای کسب و کار خود نیاز به مشاوره و اجرای پروژه های نرم افزاری و هوش مصنوعی دارید، با ما تماس بگیرید. متخصصان و مشاورین ما بهترین ابزار و پلتفرمها (۲۰۲۵) را به شما معرفی کرده و بکار خواهند برد.

بیشتر بخوانید :   منتورِ دیتاساینس Data Science Mentor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *